poniedziałek, 4 kwietnia 2011

Polska Kompania Czołgów

Całkiem niedawno wszedłem w posiadani powyższego zestawu. Długo biłem się z myślami, czy aby na pewno chce angażować czas i pieniądze w ten projekt, ale w końcu stało się ... . Nie mam zamiaru ukrywać, że elementem całej kompani, który najbardziej przykuł moją uwagę są czołgi 7TP jw., bazujące w oryginale na brytyjskich Vickersach. Więcej o samym 7TP można znaleźć tutaj. Poniżej zdjęcia przedstawiające zawartość pudełka.
Co ciekawe, czołgi można złożyć zarówno w wersji jw. jak i dw., chociaż rozpiska prezentowana w podręczniku Blitzkrieg nie umożliwia nam takiego wariantu dla kompani czołgów.
Przed zakupem tych modeli zrobiłem jeszcze jedną rzecz. Przeszukałem dostępne źródła w celu zdobycia informacji na temat wojsk pancernych Rzeczpospolitej w trakcie kampanii wrześniowej. Ku mojemu rozczarowaniu dowiedziałem się, że nie doszło do zmasowanego ataku pancernego ze strony Polski, a czołgi pełniły, jedynie rolę wsparcia dla piechoty.

Jednakże prawdziwym zaskoczeniem był i jest dla mnie 21. Batalion Czołgów Lekkich. Myślę, że jest to doskonały materiał na briefing dla BF. Trzeba jednak pamiętać, że mógłby on posłużyć jedynie do rozgrywania scenariuszy co-by-było-gdyby, ponieważ jak podaje źródło: "Żaden z czołgów batalionu w Wojnie Obronnej 1939 nie oddał ani jednego strzału."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz